Yönetim Kurulu Başkanımız Halil Altunsu İle Röportaj

Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

1966 yılında İzmir'de doğdum. En küçük yaşlardan itibaren birçok sektörde, neredeyse tüm yaz tatillerimde çıraklık yaptım. Kuyumculuk ve mücevherat üzerine çalıştığım süre içerisinde, dört yıl boyunca meslek odası başkan yardımcılığı görevini yaparken, yine odamız bünyesindeki sektörel dergimizin genel yayın yönetmenliğini de yürüttüm.

2003- 2005 yılları arasında İzmir Spor Kulübü Futbol Altyapı Başkanlığı,

2010-2015 yılları arasında Özel Çakabey Okulları Okul Aile Birliği Başkanlığı

ve bunun yanı sıra okul aile birliğimiz bünyesinde oluşturduğumuz Dilek Ağacı Proje’ sinin öncülüğünü üstlendim, halen başarıyla sürdürülen bu proje ile 5000'in üzerinde öğrenciye ulaşılmış ve dilekleri yerine getirilmiştir. Birliğimiz ve okul temsilcimiz sayın Zafer Eraslan' ın büyük desteğiyle yıllar içersinde gerçekleşen bir proje olan Çakabey ormanının kurulmasına aynı heyecanla şahitlik ettim.

2013 yılında 35 yıllık ticari hayatıma yeni bir uzmanlık alanı ekledim. “Emlakta Güvenin Anahtarı” sloganı ile Startkey markasına gönlümü kaptırdım. Ve 2017 yılının haziran ayına geldiğimizde markanın tüm haklarını alarak Master Franchise olma yolunda gerekli bütün altyapı çalışmalarını tamamladım. Gayrimenkul sektörüne, kuyumcu titizliği ile bakıp elmasa hayat veren Sadekarın ve Mıhlayıcısının ustalığında yön vermek, yönetmek en büyük hayalimdir, emlak sektörü bunu fazlasıyla hak ediyor. Grubumuz dahilindeki tüm ofislerimiz, brokerlarımız, profesyonel danışmanlarımız, asistanlarımız ile sektöre ve tüm müşterilerimize hizmet vermekteyiz.

 

Bir gayrimenkul firması satın almaya nasıl karar verdiniz?

Nasip oldu denilen noktada çok sevdiğim markamızın el değiştirmesi gündeme gelince, hiç tereddütsüz Master Franchise ve marka tescilini aldım.

 

Peki, neden STARTKEY’i seçtiniz?

Çünkü Startkey çok güçlü bir duruş, çok güçlü bir isim ve güçlü bir bağ. Genç, dinamik bir marka ayrıca bir o kadar da piyasanın sektörün eksiklerini ve ihtiyaçlarını biliyor.

 

Kuyumculuk sektöründen bu sektöre geçerken adaptasyon sorunu yaşadınız mı? Nasıl bir süreçti?

Kuyumculuk ve mücevherat sektörü sonrası emlak sektörüne geçişimde zorluk yaşamadım. Düşünsenize 35 yıldır güven içerisinde mücevher satışları yapıp sonrasında konut, arazi satışı yapabilmek ne kadar zor olabilir. Satış pazarlama sektöründen gelmek ve işlerimizi severek yapıyor olmak süreci epey kolaylaştırdı ve zevkli bir hal aldırdı. Sektörel bilgi ve aldığım eğitimler sayesinde rahattım.

 

Bugüne kadar bulunduğunuz önemli projeleri bize anlatır mısınız?

Emlak sektöründe başarı, fırsat ve çevre gibi gözükse de altında yatan güçlü ticari geçmiş ve yöntemlerdir. Benim şu an yönettiğim proje satış ve kiralamalar en meşakkatli ve hassas işler arasındadır. İzmir'in Kooperatif markası, Türkiye'nin ilk toplu konut üreten firması Ege-Koop’un satış ofisi olarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

 

Eğitime bu kadar önem vermenizin altında yatan ilginç bir neden var mı?

Eğitim konusu tüm dünyanın gereksinimi. Sektörel eğitim ve belge edinilme tarafını destekliyorum. Meslek odalarımızın, ticaret odalarımızın yükünü hafifletmek gerekir. Odalarımızın eğitim konusuna bakışı çok net. Altyapılarının yettiğince küçük rakamlar ile verebileceklerinin en iyisini verdikleri kurslar açıyorlar bizlere düşen de tüm çalışanlarımızı bu kurslara yönlendirmek olmalı. Startkey ofislerinde Milli Eğitim onaylı belgesi olmayanlar çalıştırılmıyor, mutlaka üstü hedeflenerek açık öğretim 2 yıllık Emlak ve Emlak Yönetimi bölümü tavsiye ediliyor.

 

Verdiğiniz franchise hizmeti hakkında bizi biraz bilgilendirir misiniz?

Genç ve yüzde yüz yerli bir markayız. Franchise  fırsatlarımızı yüz yüze temaslarda saatlerce anlatabilirim. Sadece birkaç farklılıktan bahsedelim. Bölge koruma farkımız, diğer markalarda olduğu gibi çalışmıyor. Kimine göre 700- 900 metre, kimine göre kuzey güney şeklinde değil, biz ofislerimizi brokerımızı, danışmanımızı koruyabilmek için büyüklüğüne göre illerde, ilçelerde ayırarak tek olacak şekilde nüfus yoğunluğu ve ihtiyaca bağlı 2. ofis ihtiyaç olması durumunda, yine 1.’ye hak tanıyarak açıyoruz. Kazançlardan yüzdelik pay almıyoruz. Genç markayız dedik ya, bizi gençlikten dolayı acemi olarak düşünmeyin. Teknolojinin, dijitalin en son halini kullanıyoruz, yani sektörü çağı uydurduk bile. Dijital pazarlamanın gücünü sonuna kadar kullanıyoruz, ihtiyaca göre online ve offline eğitimler hazırlıyoruz, yol haritaları, yeni danışmanların bir günü, bir ayı, hepsi bizim için çok önemli.  Değer veriyoruz, saygı gösteriyor, ailemiz gibi seviyoruz.

 

Gayrimenkul danışmanı arayışlarınızda dikkat ettiğiniz noktalar neler?

Gayrimenkul danışmanlarımızı, sektörden ve etki çevremizden arıyoruz.  Hedefli işlerde çalışmış, girişken, kendi işinin patronu olmak isteyen, özellikle eğitimli, tercihen aracı olan, tam ve yarı zamanlı çalışabilecek mesai arkadaşlarımızı ofislerimize dahil ediyoruz.

 

Müşterilerinizle aranızdaki iletişimi ve onların size duyduğu güveni nasıl sağlıyorsunuz?

Güven, markımızda da geçen emlak sektörünün en yumuşak karnıdır. Müşterilerimize alacağımız hizmet bedelinin karşılığını ve sunacağımız hizmetleri anlatıyoruz. Burada çalışmadan başarmadan kazancın olmadığı noktada, müşterimiz için zaman ve para harcamaya başlıyoruz. Tüm ofisler ile paylaşıma açık, hızın önemli olduğu fikri ile yol alıyoruz. Başardıklarımız referans ve güvene dönüşüyor, işte biz o noktada mutlu oluyoruz.  

 

STARTKEY sosyal medyaya önem veren bir kurum olarak öne çıkıyor. Sosyal medyaya bu kadar önem vermenizin sebebi nedir?

Tüm Dünya sosyal mecralarda vakit geçiriyor, bilgi ediniyor, alıyor ve satıyor. Startkey sosyal olacak her alanda varlığını, markasını ve gücünü gösterecek hamleleri yapıyor. Sosyal medya vazgeçilmezimiz oldu ve olmaya devam edecektir.

 

STARTKEY olarak yüksek teknolojilerden yararlanmanın faydasını nasıl görüyorsunuz?

Startkey’in sosyal medya ve dijital pazarlamaya verdiği önem ortada, çünkü biz Türkiye markası olarak dünyaya dönük girişimlere, yeniliklere bütçe ayırıyoruz. Bunu tüm ofislerimiz ve danışmanlarımız da bireysel olarak yapıyor. Biz bu yolda inançlıyız, bir o kadar da bizim gibi dijitale inanan 55 kişilik genç, dinamik bir ekip desteği ile ilerliyoruz. Onların adı Sarı saat..

 

Bu sektörde fark yaratmak için ne gerekiyor?

Rakipleri bir kenara koyup bizim ne yaptığımıza bakmamız gerekiyor, çok okumamız, çok temas etmemiz, çok çalışmamız gerekiyor, bir de kendimize ve ailelerimize olan sorumluluklarımızı hep hatırlamamız gerekiyor. İşte o zaman fark yaratacak alanlar ortaya çıkacaktır.

 

STARTKEY şimdilik Ege merkezli bir kurum olarak gözüküyor. Gelecek planlarınızın arasında hangi bölgeler yer alıyor?

Biz Startkey’i Türkiye markası olacak şekilde dizayn ettik, şuan İzmir merkezli yönetiliyor olmasının hiçbir önemi yok. Kalbimiz tüm şehirler ve ilçelerde atacak şekilde heyecanlıyız. Ege ve diğer bölgeler hazır olsun, biz geliyoruz

 

Türkiye’deki lüks konut projelerine artan talebi neye bağlıyorsunuz?

Ülkemizdeki lüks konut projeleri yabancı yatırımcı çekecektir. Ekonomimize katkı sağlayacak projelere ihtiyaç duyulurken, orta ve üstü konseptte konut imalatları da iç piyasa ihtiyaçlarını karşılayacaktır. Kentsel dönüşümde yaratılan destekler sürdürülmeli ve artırılmalıdır

 

Türkiye’de gayrimenkul sektörünü nasıl yorumlarsınız?

Türkiye'de gayrimenkul sektörü dinamik yapıdadır. Birçok sektörü besleyen ayakta tutan emlak sektörü layık olduğu noktaya doğru yükselmektedir. Bankacılık ve kredi oranları iyileştiği müddetce devlet desteğiyle lokomotif durumu devam edecektir.

 

Size göre hangi bölgeler değerlenmeye devam edecek?

 Bölge olarak yolun, köprünün, vadinin, denizin olduğu her il, ilçe revaçtadır, bu gerçek değişmez. Ranta müsade edilmediği müddetce devletimizede, vatandaşlarımızada yarayacak yükselişleri gözlemliyoruz. Şu gün bölge olarak konuşmak yerine gelişmekte olan illere göz atmak, yatırım yapmak doğru olabilir.

 

Emlak danışmanlarının senelerdir beklediği Emlak Müşavirliği yasası hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Emlak kanununu dört gözle bekliyoruz. Bu bekleyişte olabileceklere karşı eğitim tarafımızı tamamlamaya çalışıyoruz, tüm ofislerimiz bu konu hakkında devamlı bilgilendiriliyor. Çıkartılacak kanunun, eczacılar kanunu kadar keskin olmasını temenni ediyorum. Artık emlak sektörünün de disiplini, kanunu olması gerekiyor. Ülkemizdeki çok başlılık tarafı da gözden geçirilmiş olacaktır Odalarımızda ki temsilcilerin dört yılda bir en azından yarısını değişmesini arzu ederim.

 

Son olarak çok kitap okuduğunuzu biliyoruz. Peki, bu sektörle ilgili önerebileceğiniz kitapları bizimle paylaşır mısınız?

Bunları siz biliyorsunuz, öneriler sizde ben;

“Sattım gitti” derim, “Bir görüşme daha”, “Networking”…