Bir Portföy Nasıl Gösterilir?

Emlak sektöründe belli bir yere gelmek isteyenlerin en çok dikkat edeceği konu Portföy ’dür. Portföy ise hedeflenen uzmanlık bölgesi çalışmalarının en önemli göstergesidir. Emlak danışmanı, çalışmalarının büyük bir bölümünü bu konu üzerine yoğunlaştıracaktır. Çünkü Portföyü geniş olmayan bir danışmanın, müşteri isteklerini karşılama ihtimali de azalmaktadır. Müşterilerinizin istekleri doğrusunda gösterebileceğiniz ne kadar çok gayrimenkul varsa o kadar da çok başarı ihtimaliniz vardır. Portföy hazırlama sürecinden kısaca bahsetmek gerekirse, hedef olarak seçilen bölgede, kapsamlı bir araştırma ve çalışma yapmak gerekmektedir. Potansiyeller doğru değerlendirilmelidir ve Portföyünüze dâhil etmek için satıcıları ikna etmeniz gerekmektedir. En azından 2 -3 görüşme yaptıktan sonra eğer hala olumlu sinyaller almıyorsanız, o satıcı ile görüşmenize artık gerek yoktur. Hedefleriniz arasından çıkarabilirsiniz.

Böyle bir hazırlık sürecinin ardından elde edilen geniş Portföy, Emlak danışmanı için harika bir satış potansiyelidir. Müşteri isteklerini karşılamaya daha da yakınlaşmıştır. Müşteri ile görüşüp, ne istediğini tahlil etmeniz gerekiyor. Bu tahlilin ardından ise müşteriye özel bir sunum yapmalısınız. Portföyünüzü, müşteri istekleri doğrultusunda taramalı ve beğenme ihtimali olan seçenekleri ayırmalısınız. Ardından yapacağınız görüşme ile seçenekleri sunmalısınız. Tam da bu aşamada müşteriye sunduğunuz seçeneklerin çokluğu, başarının da muhtemel olduğu anlamına gelmektedir. Sunduğunuz gayrimenkul seçenekleri arasında bazılarına daha yakın duracaktır müşteri ve bunları da derleyerek yerinde görmeye gitmeniz gerekmektedir. Müşterinizin görmek istediği seçeneklerin de çok olması, yine Portföyünüzün geniş kapsamı ile doğru orantılıdır ve başarı şansınız yükselmektedir.

Emlak danışmanının görevleri arasında ilk sırada bulunan Portföy sunumu kadar Portföy hazırlamanın da önemini görüyoruz. Emlak sektörü, pazarlama tekniklerinin doğru kullanılması, potansiyellerin doğru tahlil ile değerlendirilmesi ile çok kazandıran bir alan haline gelmektedir. Bu sebeple dikkatli bir pazarlama taktiği ile müşteriye Portföy gösterirken, nokta atışları yapmalısınız. Müşterinizin ne istediğini anlamış olmanız kilit rol oynamaktadır. Geniş Portföyünüzden, uygun olmayan seçenekleri sunmanız da büyük bir başarısızlık sebebidir. Hatta baştan kaybetmek anlamına gelmektedir. Bu sebeple anlıyoruz ki Portföy sunumu, Emlak alanında büyük bir öneme sahiptir.