Emlak Sektöründe Araç Giydirme Reklamlarının Faydaları

Günümüzde araç giydirme reklamları, firmalar tarafından çokça kullanılmaktadır. Startkey olarak bu etkili reklam modelini sıkça kullanmaktayız. Firmaların, bu reklam mecralarını bu kadar çok tercih etmelerinin en önemli nedeni, en kısa sürede müşteriye ulaşabilmeleridir. Araç giydirme reklamları da kendi içlerinde, önem derecelerine ayrılmaktadır. Örneğin, tüketicilerin en çok dikkatini çeken, reklam mesajlarını en kısa ve en etkili yoldan ileten aracın yan kısımlarında yer ala reklamlardır. Yan kısımlar hem en etkili reklam alanı hem de en çabuk tüketiciyle karşı karşıya gelenidir. Araç reklamları, müşterileri televizyon reklamlarından bile daha kısa sürelerde yakalayabilmektedir. Çünkü tüketiciler, günün birkaç saatini televizyonların başında geçirmekteyse, en az on saatlerini açık havada geçirmektedir.


İşlerine gider gelirken, sosyal faaliyetlerde bulunurken v.b. bunları dışarıda yapmaktadırlar. Tüketicilerin dışarıdaki yaşamlarına hitap eden araç gidirme reklamları, onları durakta, araçta, yürürken, otururken, çalışırken, beklerken yakalamakta ve reklam mesajlarını iletmektedir. Araç giydirme reklamlarının bu kadar kısa sürede tüketicilere mesajları iletmesi nedeniyle, firmalar, bu tip araç reklamlarını belirli tarihler arasında, duyurmak istedikleri kampanyalarını, indirimlerini, müşterilerine özel olarak yaptıkları uygulamaları için kullanmaktadır. Araç giydirme reklamları, tüketicileri etkilemektedir. Zaten, bu tip araçlara uygun yapılan tasarımlar da reklamın diğer mecralarından farklı yapılmaktadır. Açık hava reklam araçlarında cümleler kısa, öz, anlaşılır, net olmak durumundadır. Görüntü karmaşası, birden fazla duyuya hitap ettiği için tüketicinin algılarını zorlayan unsurlar bulunmamaktadır. Tasarımlarda söylenmek istenilen yani tüketicilere verilmek istenilen reklam mesajı en direkt olarak, etkileyici ve çarpıcı biçimde kullanılmaktadır.